2030-ra a millennials generáció
tagjainak vagyona az ötszöröse
lehet a mainak, ugyanis több,
mint 68 billió dollárt fognak
megörökölni őseiktől

Millenials -

600 ezer
millenniális milliomos
él USA-ban
68 billió
dollárt fognak
örökölni 2030-ra
60%
inkább lakást bérel
vásárlás helyett

A millennials kifejezéssel azt az új nemzedéket illetik, amelynek tagjai az 1980-1994 között születtek – másképpen Y generációként is említik a mai 24-39 éveseket. Őket követi a Z generáció, akik ma 24 esztendőnél fiatalabbak. Minden korosztályra elmondható, hogy milyen témával lázadt az előző generáció ellen. Régebben ez megjelent akár az alternatív zene műfajokban, a különböző tudatmódosító szerek használatában vagy a szokatlan hajviseletben. Igaz, a mai fiatalok ugyancsak mások, de másképpen mind elődeik. Náluk jellemző a gyors léptékű életvitel, hiszen az információhoz pillanatok alatt hozzáférnek. Míg a mai tizenéveseknél kevesen tudnak gyorsabban gépelni két hüvelykujjal, addig a náluk ifjabbak már Sirinek vagy Alexának diktálják le a házi-feladatot. Az okostelefonokba épített, mesterséges intelligencián alapuló segítő bot-ok pedig megoldják a lexikális tudást igénylő feladatokat.

Millenials – Az új nemzedék

A demográfiai tendencia pedig azt mutatja, hogy 2030-ra a millennials generáció tagjainak vagyona az ötszöröse lehet a mainak, ugyanis várhatóan több mint 68 billió dollárt fognak megörökölni őseiktől, ami az USA éves GDP-jének a 3,5- szöröse. Ezt a ‘Nagy vagyon vándorlásnak’ nevezi a szaksajtó, angolul „the Great Transfer of Wealth.”

A szülők, akiktől örökölnek, a „Baby Boomers” generációhoz tartoznak (itthon talán a Ratkó korszakhoz hasonlítható a legjobban ez a nemzedék). Őket tekintik a valaha élt legvagyonosabb generációnak.

Az Amerikai Egyesült Államokban ma több mint 600 ezer millenniális milliomos él, akiknek közel fele egyetlen egy államban lakik, mégpedig Kaliforniában. Ez nem tér el a teljes milliomos lakosság lakhely szerinti eloszlásától.

Mindez azért fontos, mert a jövő, illetve már a jelen fogyasztóját ismerni szeretnénk, amennyiben az egyre erősödő vásárló erejük kiaknázására fel akarnak készülni a vállalatok. Tekintsük hát át ennek a generációnak szükségleteit.

Millenials – Az új nemzedék

Hozzáférés a tulajdonlás helyett

Az Y és Z generáció tagjai használni szeretnék az eszközöket, és nem birtokolni. Egy szolgáltatáshoz való hozzáférés így kielégíti szükségletüket, kevésbé fontos a tulajdonlás. Ilyen például a lakhatás: bérházban, albérletben élnek a saját tulajdonú ingatlanok helyett (vagy a hazai jelenséget tekintve sokaknak a ‘mama-hotel’ jelenti a megoldást a lakhatási problémára). Az USA-ban 2005-ben a millennials generáció 52% százaléka választotta a bérlést ingatlanvásárlás helyett, s kevesebb, mint egy évtized alatt ez a szám 60% fölé emelkedett. Ezen kívül a mai fiatal nem vásárol lemezeket, hanem (gyakran fizetős) streaming szolgáltatáson keresztül fér hozzá zenéhez. Nyitottak arra, hogy nyaralás idején megosszák másokkal lakhelyüket, így érvényesül a „sharing economy”, azaz a megosztáson alapuló gazdaság.

Olyan vállalatok, mint az Airbnb, az Uber vagy a Spotify tipikusan ezt a megatrendet lovagolják meg. 5 évvel ezelőtt nem gondoltuk volna, hogy a 2020-ra a világ legnagyobb és legdinamikusabban növekvő szálláshely-keresője egyetlen ingatlannal sem rendelkezik, vagy a világ legnagyobb személyszállító cége egyetlen saját gépjárművel teszi mindezt.

Millenials – Egészségtudatosság

Egészségtudatosság

A mai fiatal generáció már sokkal egészségtudatosabb a valaha élő fiataloknál. A wellness és well-being fogalmak a jólét legszélesebb körében értendők. Az olyan vállalatok, mint a sportszer ruhákat értékesító Nike vagy Under Armour pedig vállalati stratégiájukban jól alkalmazzák ezt a megatrendet. A legnépszerűbb sportolóknak, futóknak szóló fitness-applikációk ingyenesen elérhetők a két cég jóvoltából. Mi több, Európa szívében, Németországban épül a világ valaha látott legnagyobb, legfelszereltebb fitness-terme, közel 59.000 négyzetméteres méretben (közel 6 hektáros terület!) S mindez ingyen lesz hozzáférhető a sportolni vágyók számára. Hogy miért éri meg nekik?

A temérdek adat, amit begyűjtenek a felhasználókról, mind-mind hasznos lesz abban, hogy személyre szabottan lehessen kínálni a fogyasztónak, és ami még fontosabb, hogy személyre szabottan lehessen árazni különböző termékeket és szolgáltatásokat. Gondoljunk bele, milyen értékes információkkal lesznek gazdagabbak az életbiztosítók vagy az egészségügyi szolgáltatók! Aki továbbra is csupán a sportcipők eladásában látja ezeknek a vállalatoknak a jövőjét, az kevésbé érti a stratégiai gondolkodásuk lényegét.

Millenials – Az új nemzedék

„Az üzleti lehetőséget olyan vállalatok bírják megfelelően kiaknázni, akik képesek stratégiailag alkalmazkodni a megváltozott fogyasztói igényekhez.”

Digitális Generáció

A Z az első generáció, amelynek tagjai már a digitális világba születtek, nem éltek a WiFi korszak előtt. Gyakran szórakoztató látni, hogy a mai Z generáció egyáltalán felismeri-e az ősrégi telefont, tudja-e, mire szolgált egy fax-gép, vagy megérti-e, hogy miért kellett ceruzával tekerni a kazettát…

Kutatások rámutattak, hogy a társadalmi és anyagi helyzettől függetlenül az okostelefon vásárlása prioritást élvez (még akkor is, ha egyébként nehezen tudjuk kifizetni a közmű számláikat.) Ebből kifolyólag kulcsszerepe lehet a telefonos applikációknak (és természetesen a közösségi médiának, amelyet többségében telefonról érünk el), mint más kommunikációs és értékesítési csatornáknak.

Millenials – Az új nemzedék

Belátható, hogy a millennials valamint a Z generáció térnyerése egy demográfiai folyamat. Ebben a megatrendben rejlő üzleti lehetőséget pedig olyan vállalatok bírják megfelelően kiaknázni, akik képesek stratégiailag alkalmazkodni a megváltozott fogyasztói igényekhez. A VIG Megatrend alapban aktívan kísérjük figyelemmel e megatrendet, és a jól megválasztott célbefektetések révén igyekszünk kamatoztatni.

Befektetne MegaTrendekbe?

A Megatrend befeketetési alapunkat megvásárolhatják az alábbi szerződéses partnereinknél vagy a VIG online értékpapírszámlán keresztül.

VIG Alapkezelő
logok-otp
Erste
UniCredit Bank
Concorde
Takarekbank
Raiffeisen
logok-cib
logok-mkb
logok-citi
SPB

Start typing and press Enter to search